4/8/20

Το φυσικό αέριο πηγαίνει σε 34 πόλεις της Ελλάδας, Λιβαδειά, Θήβα, Οινόφυτα, Χαλκίδα, Λαμία, Άμφισσα και Καρπενήσι


Το φυσικό αέριο πηγαίνει σε 34 πόλεις της Ελλάδας – Ανάμεσά τους ...

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το επενδυτικό πρόγραμμα της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ), ύψους 270 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, μετά την έγκριση του Προγράμματος Ανάπτυξης 2020-2024 από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Ο σχεδιασμός της εταιρείας παρουσιάστηκε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ σε σύσκεψη με τη συμμετοχή του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, του υφυπουργού Γεράσιμου Θωμά, του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΔΑ κ. Μάριου Τσάκα και του προέδρου της ΔΕΠΑ Υποδομών (μητρικής εταιρείας της ΔΕΔΑ), κ. Χάρη Κυριαζή.
Πιο συγκεκριμένα, το Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ προβλέπει:
1. Την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου αρχικά στις ακόλουθες 34 πόλεις της ελληνικής περιφέρειας:

* Λαμία, Χαλκίδα, Θήβα, Λιβαδειά, Άμφισσα, Καρπενήσι, Οινόφυτα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
* Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Δράμα, Ξάνθη, Ορεστιάδα και Καβάλα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
* Κατερίνη, Κιλκίς, Σέρρες, Βέροια, Γιαννιτσά και Αλεξάνδρεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
* Καστοριά, Γρεβενά, Άργος Ορεστικού, Μανιάκοι, Αμύνταιο, Φλώρινα, Πτολεμαΐδα και Κοζάνη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
* Πάτρα, Αγρίνιο, Πύργο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
* Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα της Περιφέρειας Ηπείρου
Επίσης βγαίνουν στον αέρα οι διαγωνισμοί για την υλοποίηση των πρώτων έργων, καθώς έχει  ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία διαβούλευσης επί των τευχών δημοπράτησης στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας. Σημειώνεται ότι η ΔΕΔΑ υπέβαλε αίτηση αναθεώρησης για τις πόλεις της Πελοποννήσου.
2. Την κατασκευή συνολικά 1.830 χιλιομέτρων δικτύου διανομής φυσικού αερίου
3. Τουλάχιστον 57.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών).
Ο σχεδιασμός της ΔΕΔΑ για την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην ελληνική περιφέρεια επεκτείνεται μέχρι το 2036, προβλέποντας περισσότερες από 170.000 συνδέσεις καταναλωτών και επενδύσεις άνω των 470 εκατ. ευρώ.
Τα δίκτυα της εταιρείας έχουν σχεδιαστεί αξιοποιώντας τις δυνατότητες εναλλακτικής τροφοδοσίας προκειμένου το φυσικό αέριο να φθάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας με ασφάλεια και αξιοπιστία. Η ανάπτυξη  των δικτύων θα δρομολογηθεί με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο και στις πιο αυστηρές προδιαγραφές, ώστε τα δίκτυα διανομής στις πόλεις να είναι απόλυτα ασφαλή, χωρίς κανένα κίνδυνο (αρχή μηδενικού ατυχήματος) και χωρίς εκπομπές. 
Μάλιστα, η εταιρεία πρωτοπορεί, αναπτύσσοντας, για πρώτη φορά  στην Ελλάδα υποδομές φυσικού αερίου μέσω των έργων μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (Small Scale LNG) σε συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ και τους αρμόδιους φορείς. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσει να γίνει η τροφοδότηση των πόλεων της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας νωρίτερα σε σχέση με τον χρόνο άφιξης του φυσικού αερίου με αγωγό.
Ταυτόχρονα, η ΔΕΔΑ επενδύει σε καινοτόμες τεχνολογίες προκειμένου να εξασφαλίσει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο διαφάνειας, αξιοπιστίας και εξυπηρέτησης στους καταναλωτές. Είναι ο μοναδικός διαχειριστής διανομής φυσικού αερίου στην Ελλάδα που τοποθετεί  αποκλειστικά «έξυπνους» μετρητές σε όλους τους καταναλωτές οι οποίοι τροφοδοτούνται από τα δίκτυά τους. Με τους μετρητές αυτούς,  οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή και με ακρίβεια, μέσω ηλεκτρονικής ένδειξης πάνω στον μετρητή, την κατανάλωση φυσικού αερίου σε πραγματικό χρόνο.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Το φυσικό αέριο επεκτείνεται γρήγορα και δυναμικά. Το δίκτυο της ΔΕΔΑ θα επεκταθεί σε 34 πόλεις της Ελλάδας μέσα σε μία πενταετία, με στόχο να καλύψει σε πρώτη φάση 57.000 καταναλωτές. Μιλάμε για έργα που αλλάζουν την καθημερινότητα των περιοχών στις οποίες αναπτύσσονται και αποφέρουν σημαντικά οφέλη για τους πολίτες, τις επιχειρήσεις, το περιβάλλον αλλά και την οικονομία».

ΒΟΙΩΤΙΚΗ ΩΡΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου