29/9/20

Κυκλοφορώ και... Γράφει η Μαρίνα Αντωνάτου

V Δοξάζω την τύχη μου να μην είμαι πλούσια! Όσο σκέφτομαι ότι μπορεί να βρισκόμουν, μία από τους 1.000 ματσωμένους πάνω στο κρουαζιερόπλοιο... Ακούσατε, ε; Ούτε ένα ούτε δύο, 12 κρούσματα κορονοϊού. Καλύτερα δεν είναι που δεν μας παίρνει να τρέχουμε σε κρουαζιέρες; Και μ’ αυτά τα πλοία - τέρατα! Να το πω κι αυτό. Νιώθεις ταξίδι με καράβι πάνω σ’ αυτές τις πλωτές πολυκατοικίες; Α, πα-πα! Εγώ θυμάμαι σαν απλή μεταφορά τις θαλασσινές διαδρομές από την  Πάτρα στο Μπρίντιζι, που ήταν πράγματι  ένα πέρασμα απέναντι στην Ιταλία, χωρίς απαιτήσεις. Ένα ταξίδι αναψυχής με καράβι, αλλιώς θα το ήθελα. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, δεν θα πήγαινα τέτοια κρουαζιέρα ακόμα κι αν μου χάριζαν τα εισιτήρια. Θέμα γούστου. Δεν ισχύει, λοιπόν, το περί τύχης να μην είμαι πλούσια σ’ αυτή την περίπτωση. Ισχύει, όμως, γενικώς. Το πολύ χρήμα χαλάει τον άνθρωπο. Είμαι σίγουρη ότι όλοι έχετε να θυμηθείτε  μια περίπτωση κάποιου που ανέβηκε οικονομικά και δεν άλλαξε, επί τα χείρω. Όσο γι αυτούς που γεννήθηκαν πλούσιοι, τι φταίνε κι αυτοί οι καημένοι... αν δεν έχουν ψυχικό έρμα μέσα τους, δεν ευτυχούν αληθινά. Απ’ αυτούς κι αν ξέρουμε περιπτώσεις! Και για να μην πείτε τώρα πως λέω κοινότοπες αμπελοφιλοσοφίες, διαβάστε τι έχει γράψει ο μεγάλος Νορβηγός δραματουργός Ερρίκος Ίψεν: 

Το χρήμα είναι ο φλοιός, όχι ο σπόρος. 

Φέρνει το φαγητό, όχι την όρεξη. 

Χορηγεί το  φάρμακο, όχι την υγεία. 

Εγγυάται τις γνωριμίες, όχι τη φιλία. 

Εξασφαλίζει τις  υπηρεσίες, 

όχι την αφοσίωση.

Προσφέρει ευχαρίστηση, αλλά όχι ευτυχία και γαλήνη.

Οπότε; Σας αφήνω να το σκεφτείτε. Λίγο. 

Μη μου πονοκεφαλιάσετε κιόλας!

V Νομίζω ότι τα έχουν χάσει λίγο, εκεί στην κυβέρνηση. Άμα κλείνουν τα περίπτερα στις πλατείες, όχι τα μεσάνυχτα, από το μεσημέρι λέω εγώ,  φαντάστηκαν οι αρμόδιοι ότι οι νέοι που ξενυχτούν διασκεδάζοντας με τις μπύρες τους  δεν θα ξαναμαζευτούν στις πλατείες; Δεν θα βρουν τα ποτά τους και τα λοιπά τους; Γιατί, μόνο τα περίπτερα τις πουλάνε τις μπύρες; Και μάλιστα τις νύχτες; Χάθηκαν όλα τα σούπερ-μάρκετ, όλες τις ώρες της μέρας; Ήδη, πριν αρχίσει καν η εφαρμογή του μέτρου, τα παιδιά δήλωσαν ότι θα τις παίρνουν μέσα στα ψυγειάκια του πικ-νικ και θα πηγαίνουν να τις απολαμβάνουν με την παρέα τους στις πλατείες. Φωνάζουν κι οι περιπτεράδες... Είναι βέβαιο ότι χρειάζεται συμμάζεμα. Ελπίζω να βρουν κάτι πιο αποτελεσματικό.

V Ακούω ότι θα φέρουν λεωφορεία στην Αθήνα, να μην παστώνεται ο κόσμος για να πάει στη δουλειά του. Πιο νωρίς, δεν γινόταν;

V Χαιρετώ όλους εσάς, τους φίλους μου.


ΒΟΙΩΤΙΚΗ ΩΡΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου